295. na włoską nutę. o tajemniczych wypiekach i ulubinym lunchboxie.



Pieczona owsianka a'la tiramisu, zielona herbata lawendowa



No, jestem z tego wypieku dumna, prawie jak z ciasta z kaszy manny ;) Owsianka jest doskonała dla miłośników tego włoskiego deseru, kawy, czekolady... Banan może wydawać się nie na miejscu, ale zapewniam, że jest niewyczuwalny i występuje tu tylko w roli słodzika. Dodatkowo aromat kawy waniliowej, którą próbuję po raz pierwszy dodał fajny akcent w całości. Macie ochotę na słodki poranek? Polecam taką owsiankę! :)

Pieczona owsianka a'la tiramisu /porcja/
40g płatków owsianych
łyżka mąki
banan
łyżeczka kakao
łyżeczka kawy rozpuszczalnej
łyżeczka kawy waniliowej
łyżka amaretto
kostka czekolady
50g ricotty
sól, soda 
kilka kropel ekstraktu migdałowego
Płatki zalać wodą lub mlekiem i odstawić do napęcznienia. Dodać do nich mąkę, kakao, pół rozgniecionego banana, szczyptę sody, kawy i dużą (; szczyptę soli. Połowę masy przełożyć do naczynka do zapiekania dokładnie wykładając dno. W małej miseczce łączymy ricottę, amaretto i resztę banana (możemy też dodać tu kawy i soli). Łyżeczkę nadzienia serowego dodać do reszty płatków, a pozostałą część wykłożyć do naczynka. Przykryć resztą płatków, posypać czekoladą.
Piec przez 30 min w 180st.






No i żeby nie było- moje wczorajsze wypieki (;
Bułki miały być inne, ale ciasto nie rosło więc wymieniłam je na inny model :D dziś skonsumuję na drugie śniadanie i powiem czy było warto!




Makaronowa zapiekanka z kurczakiem, szpinakiem, soczewicą, pieczarkami i fetą



Sałatka z kurczakiem, kuskus, gruszką, orzechami, fetą i rodzynkami /porcja/
inspiracja
50g kaszki kuskus
sok z 1/2 cytryny
1 łyżeczka startej skórki cytryny
duża gruszka
50g sera feta
150g fileta z kurczaka
orzechy włoskie
garść rodzynek
sól, pieprz, tymianek
Kaszkę kuskus wymieszać ze skórką i sokiem z cytryny, zalać wrzątkiem, przykryć i odstawić na bok, na około 10 min. Gruszkę umyć, pokroić w kostkę. Pokroić również ser feta i kurczaka. Usmażyć kurczaka na oliwie odpowiednio przyprawiając. Gotową kaszkę kuskus przełożyć do pudełka, dodać tymianek, gruszkę, kurczaka, orzechy, rodzynki oraz fetę. Całość doprawić solą, pieprzem i tymiankiem oraz skropić cytryną.

Komentarze

  1. wszystko wygląda na taaakie smaczne!
    Ale tę owsiankę będe musiała koneicznie zrobić, obłędna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzie przepis na zapiekankę? *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy wszystko ze sobą wymieszać i zapiec:-D oczywiście dodając czosnek!

      Usuń
    2. czosnek na uczelni?:D nieźle :D

      Usuń
    3. ups, nie doczytałem! już myslałem, że jesteś tak odważna :D

      Usuń
    4. hahah, już raz poszłam na wykład po obiedzie mocno czosnkowym i już więcej tego nie uczynię :D

      Usuń
  3. Robiłam kiedyś taką zapiekaną owsiankę tiramisu i była prze-py-szna <3 Trzeba będzie ją powtórzyć :D
    A przepis na sałatkę zapisuję. Na pewno mi zasmakuje, patrząc na składniki. A w ogóle to nieźle się tam rozpieszczasz, domowe bułeczki z takimi pysznymi dodatkami, sałatki... Pewnie niejeden student Ci zazdrości ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie radzić jak mnie nie stać na jedzenie na mieście;-)

      Usuń
    2. Najlepsze jest to, że panna whiness ukradłą Ci poniekąd pomysł na ciastko z kaszy manny, po czym każdy, kto korzystał z tego przepisu, zamieszczał informację, że inspirował się whiness :D Nie zdziwiłabym się, gdyby z tym wypiekiem było podobnie:))

      Usuń
    3. nie uważam aby ukradła, bo podała źródło inspiracji. to, że inni podawali bloga Whiness jako inspiracje u siebie wynika pewnie z faktu, że mój blog jest dużo mniej popularny. Takie życie, dzięki za troskę ;)

      Usuń
    4. taaak, wcale nie widać, że jasno napisałam, kto mnie inspirował :D no cóż, każdy musi mieć swojego hejtera :*

      Usuń
    5. haha <3 nawet z imienia i nazwiska podałaś a nie nickiem :D

      Usuń
  4. Sałatka prezenuje się pięknie! Jestem zachwycona, kradnę tę inpsirację:))
    Buły też wyszły Ci fajowe!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale dzisiaj u Ciebie dużo kuszących pyszności :) A owsianka mnie totalnie zmyliła, byłam pewna, że to ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  6. pieczona owsianka tiramisu musi smakować wspaniale!
    podzieliłabyś się zapiekanką! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle pyszności na raz! Ty kusicielko! :)) Owsianka mnie zachwyca! Bo w końcu tiramisu, bo w owsianej wersji i jeszcze na ciepło - koniecznie muszą tego spróbować, koniecznie! Zrobię też porcję dla mamy, ona jest miłośniczką tiramisu :)
    A bułeczki? Jeszcze lepsze! Domowe pieczywo to coś za co ZAWSZE dam się pokroić, oddam za nie wszystko, wszystko :D
    i kuskus! cieszę się ogromnie, że zainspirowałam i że Ci posmakował (mam nadzieję!) :)) PYCHA WSZYSTKO! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko bym zjadła! :) Przepysznie wygląda, fajnie, że jest przepis na sałatkę, bo mam chęć na taką!
    A bułeczki z jakiego przepisu? :> Pięknie wyrośnięte!

    OdpowiedzUsuń
  9. ooooch jak ta owsianka pięknie wygląda! jedna z lepszych tiramisu jakie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jej , ile pyszności !! ale owsianka wygrywa, w 100% <3 jest genialna , masz to u mnie jak w banku że wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bułeczki i sałatka fajne ;) widzę je nawet w jednym połączeniu ;-) ale twój wypiek śniadaniowy przebija dziś wszystko inne! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. mi te bułki się tak podobają wizualnie , że wole nawet nie myśleć o smaku, bo się oślinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta pieczona owsianka to istny majstersztyk! :D
    No i bułeczki też nic od niej nie odstają, ale mi smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Och zabieram przepis na sałatke, koneicznie do zrobiennia :D Piekne bułeczki , idealnie wyrośnięte!

    OdpowiedzUsuń
  15. nie zawsze jest tak jak miało być, ale czasem to nawet lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, są dla mnie dużą motywacją! :)