Szarlotkowy omlet gryczany



Szarlotkowy omlet gryczany
27B/15T/60W

W pewnym okresie mojego życia omlety królowały na śniadania. I muszę przyznać, że podziwiam moją ówczesną inwencję twórczą! Obecnie, z braku czasu i dobrej patelni raczej rzadko je jem, ale za każdym razem gdy mam chwilę i mogę sobie przygotować takiego omleta, obiecuję sobie, że będę je robić regularnie. Nie wiem jak wy, ale ja mogłabym porzucić wszystkie słodycze dla takiego dobrego, sycącego omleta! Jeszcze gdyby ktoś go za mnie usmażył to już w ogóle :D
Ostatnio zastanawiałam się czy wole te z bananem czy jabłkiem i szczerze, trudno zdecydować. Te jabłkowe uwielbiam za to, że przypominają i zaspokajają moją chęć na domową szarlotkę. Te bananowe z kolei, są mega wilgotne i genialnie smakują z masłem orzechowym i czekoladą, są też świetne na wynos.
Póki co mam dla Was przepis na szybkiego omleta jabłkowego, który ostatnio robię nałogowo gdy mam wolny poranek. Łapcie!




PRZEPIS /porcja/
duże jabłko
jajko
30g mąki gryczanej (lub innej)
10g mąki kokosowej
cynamon, szczypta soli
proszek do pieczenia
Suche składniki mieszam, dodaję jajko i wodę i blenduję. Dodaję 3/4 skrojonego w kostkę jabłka. Smażę na natłuszczonej patelni z obu stron (cierpliwie).


Do podania:
pół opakowania serka Skyr
10g masła orzechowego/ orzechów
dowolne owoce
kakao rozmieszane z wodą
opcjonalnie: ksylitol, cynamon
Serek łączę z cynamonem i ksylitolem. Smaruję omleta, układam owoce i posypuję orzechami.

Komentarze