796.ebook


Jabłkowe ciastko a'la murzynek ze śliwkami, orzechami włoskimi, porzeczkami i twarożkiem
30B/14T/77W



Szczerze mówiąc zaskoczył mnie smak tego ciastka, bardzo pozytywnie. Wilgotne, intensywnie kakaowe, ze słodyczą śliwek... Dokładnie jak murzynek! 

PRZEPIS /porcja/
20g mąki ryżowej
20g płatków jęczmiennych
10g odżywki białkowej (u mnie waniliowa)
jabłko
łyżka kakao
białko jaja
10g orzechów włoskich
dwie śliwki
garść porzeczek
100g twarożku
szczypta proszku do pieczenia
cynamon, sól
Suche składniki mieszamy. Jabłko ścieramy na tarce, dodajemy do masy, mieszamy. Dodajemy orzechy, pokrojone śliwki, połowę twarożku oraz białko. Dokładnie łączymy wszystko ze sobą. Przekładamy do naczynka wyłożonego papierem, przykrywamy twarożkiem, dekorujemy porzeczkami. Pieczemy 30 min w 180 st.



Mam nadzieję, że tak pyszne rozpoczęcie dnia w poniedziałek zapowiada dobry tydzień :) I muszę się bardziej pilnować, bo sobie trochę pofolgowałam w weekend.
 

Komentarze

  1. Ale ładnie wygląda. Kocham twoje zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie!

    http://lifeofangiee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Murzynek mojej mamy się przy tym ciachu chowa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zapisuję przepis koniecznie, bo na sam widok dostaję ślinotoku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ten twarożek na wierzchu! *.* Idealny wypiek na śniadnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Murzynka wieki nie jadłam... :o Taki wypiek by się przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie się zapowiada te ciasto :D
    Oj, teraz w tygodniu odpokutujesz :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jabłkowy murzynek i to jeszcze z porzeczkami? Zaczynam zakochiwać się w Twoich wypiekach!

    OdpowiedzUsuń
  9. oplaca sie na jedna rzecz odpalać piekarnik w upały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie piekę jednej rzeczy tylko kilka naraz, nie odczułam tez jakiejś zmiany temperatury podczas pieczenia. poza tym jeśli mam ochotę na coś pieczonego to niby dlaczego mam tego nie zjeść (;

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, są dla mnie dużą motywacją! :)