261.




Domowy chleb żytni z serem brie, gruszką, pieprzem, natką i tymiankiem/ serkiem capri, miodem, gruszką i cynamonem, kawa orzechowa



Chyba stałam się fanką takich kanapek z gruszką. Pasuje niemal do wszystkiego i świetnie się komponuje na wytrawnie jak i słodko. No i niepozorny tymianek! A wszystko dzięki Magdzie :)

Nie dam Ci się pogodo więcej zwieść! Wczoraj odwołałam pracę, wyszłam do przyjaciółki, cała przemokłam po czym po 30 min przestało padać i wyszło słońce. Było naprawdę ciepło, aż się zdenerwowałam! Ale nic straconego- byłam z Alą na zakupach ;)
Dziś idę rozdawać ulotki i będę tam stała całe 5,5 godziny! Nie dam się. Poza tym jest słońce ! W końcu <3

 Akcja z gruszką w tle

Komentarze

  1. uwielbiam połączenie sera pleśniowego i słodkiej gruszki! :) cieszę się, że Twojemu podniebieniu również spodobały się takie smaki! a jeśli to w jakimś tam stopniu dzięki mnie to radość podwójna! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo często widzę u Ciebie ten chleb i - chodź nie mam zakwasu, a chlebek pewnie na nim jest - to mogłabyś się podzielić przepisem? może uda mi się w końcu wyhodować taki zakwas, który będzie 'rósł'. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dostałam zakwas także nie mam przepisu na hodowanie ;/ ale chleb:
      na dwie keksówki:
      500g mąki żytniej razowej
      1 kg mąki pszennej
      0,5 szkl płatków owsianych, słonecznika, siemienia lnianego, otrębów pszennych
      3 łyzki soli
      6,5 szklanki ciepłej wody
      Wszystko wymieszać z zakwasem, przelać do keksówek natłuszczonych olejem, odstawić w ciepłe miejsce na 8 godz. Piec (wstawiając do ziemnego piekarnika) 1,5 godz w 180 st. Po wymieszaniu odkładamy 4 łyżki masy do słoika na kolejny raz. Trzymamy w lodówce.
      a tutaj sa jakies linki o zakwasach: http://www.chleb.info.pl/zakwas-porady-praktyczne/jak-zrobic-zakwas http://piekarniatatter.blogspot.com/2008/02/zakwas-zytni.html

      Usuń
    2. Rocksanka, polecam Ci mój zakwas (żytni) - http://chiliandsugar.blogspot.com/2013/02/zakwas-zytni-chleb-100-zytni.html
      Dzisiaj rano zaczęłam znów hodować :)

      Chyba wypróbuję Twój chlebek, bo chce mi się czegoś nowego! :)

      Usuń
    3. polecam ;) w razie czego możesz zmniejszyć składniki o połowę na jeden chleb:)

      Usuń
  3. ciekawe połączenie, porywam obie, ale szczególnie z brie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale jest mega wiatr, to co po tym słońcu:p

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować bo kanapeczki wyglądają fantastycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam serek capri, więc tą kanapkę chętnie bym porwała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie deszczyk i pochmurno.
    gruszkowe kanapki! mam gruszki, więc i spróbuję takich ;) zapowiadają się ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoje kanapki zawsze zaskakują! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie kanapeczki :)
    U mnie jak nie było widać słońca, tak wciąż go nie ma :((

    OdpowiedzUsuń
  10. jesteś kanapkowym prekursorem blogsfery! :) Kusisz za kazdym razem zaskakującymi i pysznymi zestawieniami smakow :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale ładnie się prezentują te kanapeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kanapka z gruszką, dla mnie bomba :D

    OdpowiedzUsuń
  13. serek brie i gruszka - jestem ciekawa tego połączenia!;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie daj się, nie daj! Kanapeczki ślicznie podane i na pewno dodały energii na ciężki dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Twój blog już zawsze będzie mi się kojarzył z domowym chlebem i tymi fantastycznymi kanapkami ! :)
    Koniecznie muszę spróbować gruszki na kanapce :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze Twoje kanapki są niesamowicie pysznie skomponowane :) Musze spróbować takiego połączenia!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, są dla mnie dużą motywacją! :)